Citymarketing? Neem de e(asy)-way!

citymarketing video mechelen

Een gemeente of stad heeft de keuze uit heel veel communicatietools om zichzelf te promoten. Teksten blijven belangrijk, toch zijn er veel mensen die zich eerder aangesproken voelen door bewegende en gesproken beelden. We spreken hier niet van een ‘of’-verhaal wel van ‘en’. Video geeft een lokale overheid de kans om haar bevolking en bezoekers (toerisme) “toe te spreken”. Een betere manier om vertrouwen te winnen, is moeilijk.

Ook Google houdt van video

Terwijl zoekmachines zich vroeger uitsluitend baseerden op tekst voor hun resultatenpagina’s, tellen ook video’s steeds meer mee. Zeker sinds de overname van YouTube door Google, hecht deze populaire zoekmachine veel belang aan de filmpjes op het online YouTube-platform. Door het meegeven van tags aan je online video, kunnen zoekmachines deze filmpjes probleemloos indexeren.

Sociale media zoals Facebook, Twitter, Instagram, … houden van video. Naast de eigen gemeentelijke website kan je video dus ook perfect integreren in je sociale media-accounts.

Vergroot betrokkenheid

Videocommunicatie biedt dus ook voor overheidsorganisaties heel wat toegevoegde waarde in de relatie met burgers, bezoekers en toeristen. Denk maar aan de aankondiging en aftermovies van events, citymarketing, instructievideo’s voor gemeentelijke dienstverlening, veiligheidscommunicatie,…

Bovendien heb je dankzij e-MOVI® de mogelijkheid dat elke dienst afzonderlijk aan de slag gaat (toerisme, sport, cultuur, verkeersdienst, …) met video om de werkdruk te spreiden. De communicatiedienst neemt dan vaak een coördinerende rol op zich.

Voorbeeldvideo

Ontdek zelf de troeven van e-MOVI® voor overheidscommunicatie.  Neem contact met ons op voor een demo.