Testimonials zorgen voor vertrouwen

De tijd dat je zelf communiceert hoe goed en sterk je als organisatie wel bent, ligt al een tijdje achter ons.

Vertrouwen win je door anderen – die een positieve ervaring hebben opgebouwd met jouw organisatie – aan het woord te laten. Het is de moderne versie van de gratis mond-aan-mond-reclame. Recensies en testimonials worden door het netwerk als zeer waardevol beschouwd en zijn binnen jouw netwerk een waardemeter. Anderen laten zich beïnvloeden door jouw ervaringen en belevingen. Stel dat een vriend op Facebook een slechte ervaring deelt over een avondje uit:  het eten was niet verzorgd, lang moeten wachten op drinken, onvriendelijk personeel…

Mogelijk zal je minder snel geneigd zijn om deze zaak zelf binnen te stappen. Andersom geldt uiteraard ook. Stel je netwerk maar eens de vraag waar je nog terechtkan voor een lekker dinertje? Je zal heel wat suggesties krijgen van positieve ervaringen. De kans is heel groot dat je hier een keuze uit maakt.

Dat heeft ook CVO HIK begrepen. Zaterdag 2 juni was het opendeurdag aan CVO HIK in Geel, campus Thomas More. Oud-cursiste Digitale Fotografie, Veronique De Doncker, gaf in het grote auditorium een boeiende lezing over haar passie, nl. portretfotografie. De microbe kreeg ze snel te pakken toen ze haar cursus fotografie aanvatte aan de HIK.

Na haar uiteenzetting haalde de videojournalist van de school Veronique voor de lens van e-MOVI. De video wordt nu gebruikt als testimonial op de verschillende communicatiekanalen van CVO HIK.